21 november 2006

En hoe ist het dan nog met ons … wel zoals iedereen wel in de mot heeft zijn wij nog steeds aan het verbouwen.

De gyprockamers in de zolder zijn gemaakt en bijna af. De plafonds op de twee verdiepen en beneden behalve in de wc en de berging. Daar moeten we die nog eens verlagen voor de afzuiging.
We gaan nu alle electriek beginnen aansluiten en het terrasje op het eerste afwerken. Dan la cuisine, the gas-fire place, enz enz … allee ja nog wel een paar maanden werk. Onze doelstelling blijft om in de lente te verhuizen.

We zijn vorige week de vloer gaan kiezen en jaaa direct ons goesting gevonden … we zijn nog nooit zo eensgezind geweest. De goede geest was tot ons neergedaald tot vorig weekend… Oesj de offerte gekregen voor ons goesting van vloer…
Wel terug eensgezindheid en heel rap een nieuwvloerke gaan kiezen ... veele veele veele goedkoper ...

Gisteren nog naar een voorstelling van Lieve Blancquaert voor Plan over “mijn status is positief” : boek van Annemie Struyf en Lieve Blancquaert over seropositieve mannen en vrouwen, over seks en geweld in Afrika. Over aids weeskindjes en prostitutie. Over zo wat alles waar we hier maar al te graag snel overgaan …

Eigenlijk heb ik veel aan vrienden moeten denken die vertrokken zijn naar Azie om in een project van aids-weeskinderen te stappen. En ik heb geprobeert vergelijkingen te trekken tussen Afrika en Azie … tot Lieve Blancquaert ineens zei : “weet je wet het probleem is in het Westen?” … “wij willen alles begrijpen en in hokjes plaatsen om ernaar te kunnen handelen … ”, gelukkig zat ik alleen op de laatste rij want ik ben redelijk rood geworden.

Geen opmerkingen: